Nasza grupa
Jesteśmy uczniami klas czwartych Szkoły Podstawowej nr 3
w Bytomiu. Nasza grupa bierze udział w zajęciach z "Małej
przedsiębiorczości" w projekcie unijnym zatytułowanym
"Kapitał w rozumie".
Mamy zajęcia w poniedziałki od 15.30 - do 16.15
Opiekunem grupy jest pani Joanna Synecka.
Do naszej grupy należą:
Ania, Marta, Paulina, Oliwia, Sylwia
oraz Mateusz, Gabryś, Patryk, Wojtek i Denis.
oraz Mateusz, Gabryś, Patryk, Wojtek i Denis.
Nasze zajęcia
Zajęcia z przedsiębiorczości zaczęliśmy w marcu; bierzemy też udział
Zajęcia z przedsiębiorczości zaczęliśmy w marcu; bierzemy też udział
w zajęciach "Młody inżynier" z panem inżynierem Grzegorzem Postrzechem.
Budujemy z klocków lego, które łączymy z komputerami przy pomocy
kabla USB. Dzięki temu można je programować. Składamy też ramiona
robotów. To bardzo ciekawe.
robotów. To bardzo ciekawe.
Przedsiębiorcze gry planszowe
Na zajęciach graliśmy w gry planszowe związane z przedsiębiorczością.
"Farmer", "Fasolki", "Biznes po polsku", "Linie lotnicze", czy "Monopol"
to bardzo rozwijające zabawy. A od "Biznesu po europejsku" trudno
nas było oderwać!
Przedsiębiorcze gry online
Podczas zajęć dużą atrakcją było wyszukiwanie w Internecie gier związanych
z przedsiębiorczością. Granie w gry to nasza specjalność :)
To były bardzo ciekawe zajęcia. Przekonaliśmy się ile gier związanych jest
z gospodarowaniem pieniędzmi.
Nasz słowniczek pojęć
Przedsiębiorczość - cecha charakteru lub zespół cech w grupie
i zachowań właściwych przede wszystkim dla przedsiębiorców.
Główne cechy przedsiębiorców to między innymi umiejętność
dostrzegania potrzeb i doskonalenia pomysłów, zdolności do
wykorzystywania nadarzających się okazji oraz gotowość do
podejmowania ryzyka.
Przedsiębiorca - człowiek, który tworzy przedsiębiorstwo lub
obejmuje nad nim kontrolę. Dostrzega sprzyjające interesom
okazje i wykorzystuje je.Wprowadza postęp techniczny,
wprowadza nowe wybory,zdobywa nowe rynki zbytu, a także
podejmuje decyzje organizacyjne dotyczące połączeń produktów.
Oszczędności - część zarobionych pieniędzy,która nie została
od razu spożytkowana na zakup produktów lub usług.
Gospodarstwo domowe - grupa osób, które mieszkają razem
i podejmują wspólne decyzje ekonomiczne dotyczące m.in. spożycia,
oszczędności oraz pracy. Niektóre gospodarstwa domowe składają
się tylko z jednej osoby, podczas gdy inne są tworzone przez rodziny
lub grupy nie spokrewnionych osób. Każdy z nas należy zatem
do jakiegoś gospodarstwa domowego.
Reklama – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym.
Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania
z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw
lub idei (np. promowanie marki).
Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach
produktu, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji
o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.
Reklamacja – żądanie klienta kierowane do sprzedawcy lub
wykonawcy usługi, pozostające w związku z niezadowalającą
jakością towaru lub usługi – przede wszystkim żądanie wymiany,
naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak również żądanie
zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, bądź obniżenia ceny.
i zachowań właściwych przede wszystkim dla przedsiębiorców.
Główne cechy przedsiębiorców to między innymi umiejętność
dostrzegania potrzeb i doskonalenia pomysłów, zdolności do
wykorzystywania nadarzających się okazji oraz gotowość do
podejmowania ryzyka.
Przedsiębiorca - człowiek, który tworzy przedsiębiorstwo lub
obejmuje nad nim kontrolę. Dostrzega sprzyjające interesom
okazje i wykorzystuje je.Wprowadza postęp techniczny,
wprowadza nowe wybory,zdobywa nowe rynki zbytu, a także
podejmuje decyzje organizacyjne dotyczące połączeń produktów.
Oszczędności - część zarobionych pieniędzy,która nie została
od razu spożytkowana na zakup produktów lub usług.
Gospodarstwo domowe - grupa osób, które mieszkają razem
i podejmują wspólne decyzje ekonomiczne dotyczące m.in. spożycia,
oszczędności oraz pracy. Niektóre gospodarstwa domowe składają
się tylko z jednej osoby, podczas gdy inne są tworzone przez rodziny
lub grupy nie spokrewnionych osób. Każdy z nas należy zatem
do jakiegoś gospodarstwa domowego.
Reklama – informacja połączona z komunikatem perswazyjnym.
Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania
z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw
lub idei (np. promowanie marki).
Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach
produktu, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji
o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.
Reklamacja – żądanie klienta kierowane do sprzedawcy lub
wykonawcy usługi, pozostające w związku z niezadowalającą
jakością towaru lub usługi – przede wszystkim żądanie wymiany,
naprawy towaru lub poprawienia usługi, jak również żądanie
zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, bądź obniżenia ceny.
Szkolna strona internetowa: www.sp3.bytom.pl
Aktualności |
Kalendarz roku szkolnego |
Wydarzenia szkolne Projekty unijne |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.